Biz Kimiz?

Merhabalar

Benim mesleki yolculuğum biraz zorlu, çokça mücadele ve istemekle oluştu …

Nasıl mı?

1994 yılında liseden mezun olduğum sene 19 mayıs üniversitesi matematik öğretmenliği bölümünü kazandım ilk defa ailemden uzakta bilmediğim bir şehirde yaşamayı öğrenmeye çalışmakla birlikte okuduğum iki yıl boyunca bölümümü sevemedim ,evet öğretmen olmak istiyordum ama daha küçük çocuklarla ve ailelerle çalışmak istediğimi fark ettim sancılı bir 2. Sınıf sonunda tekrar üniversite sınavına hazırlanmaya karar verdim tabii bu süreçte ailemi ikna etmek de oldukça zor oldu.birçok kişi için cesaret olan benim için olması gerekenlerdi çünkü sevdiğim bir işi yapmalıydım ve bunun için de yeniden çalışmalarıma başladım bu sürede Hacettepe üniversitesi Çocuk Gelişimi bölümünü incelediğimde tam aradığım meslek olduğunu hissettim ve sadece bu bölümü hedefleyerek çalışmalarıma devam ettim ve sonuç 97 yılında Hacettepe’yi kazanmıştım tabii bu arada size evlendiğimi söylemeyi unuttum üniversiteye hazırlanırken sevgili eşim çok destek oldu ve her zaman istek ve hayallerime saygı gösterdi evet bu mücadelenin asıl kahramanlarından biridir kendisi.

Eşimin işi dolayısıyla bir süre ara vermek zorunda kaldım okuluma ama sonrasında 2003 yılında mezun oldum , üniversitede okurken birçok staj yaptım anaokul ,kreş,hastane, özel eğitim reh merkezi, sosyal hizmetler ve mezun olurken karar vermiştim çalışmak istediğim tek yer vardı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi Mezuniyet sonrası bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde öğretmen olarak çalışmaya başladım, çalıştığım kurumda idari yapılanma ile ilgili sorunlar olsa da çocuklarımı ,aileleri çok sevdim onlarla çalışmanın manevi hazzı harikaydı yaşanılan tüm olumsuzlukların üstünü örtüyordu ve beklenen cümle eşim tarafından kuruldu ‘ bu kadar emek veriyorsun ve hiç karşılığını almadan çalışıyorsun kendine ait bir merkez aç ve ideallerine göre çalış en azından alanda ki olumsuzlukları biliyorsun bir eğitimcinin açtığı kuruma çocukların ve ailelerin ihtiyacı var’ dedi. Evet çok haklıydı Etimesgut ve Sincan bölgesinde de iyi eğitim veren bir kurumun var olabileceğini ispatlayacaktım.Ve bu felsefeyle 2006 yılında Başak Öztürk Özel Eğitim VE Rehabilitasyon Merkezini açtım.

Açılış sürecimizden bu yana eğitimsel hedeflerimiz hep ön planda oldu, kurum içinde kullandığımız bize özel değerlendirme testleri , kitapçıklar, materyaller hazırladık. Biliyorduk ki çocuğa özel program kuruma özgü içerikle olur. Eğitimcilerimizin gelişim süreçlerinde katıldıkları eğitim, kongre, yüksek lisans programlarını her zaman destekledim mümkün olduğunca kendimde eğitimlere giderek kurumumda kullanacağım sistemleri inceledim sürekli yenilenmek eğitimin olmazsa olmazıdır.

Çok iyi eğitimcilerle çalıştık ve çalışmaya devam ediyoruz ama bunun yanında idari ve yardımcı kadronun da önemi benim için tartışılmaz biz tüm kadro bütünleşik bir algıyla hep birlikte hep daha iyisi için çalışıyoruz. Birlikte çalıştığım tüm iş arkadaşlarıma teşekkür ediyorum bir hayali birlikte başardık.

VE HAYALLER KURMAYA DEVAM EDİYORUZ…

Amacımız Nedir?

Okul-aile-kurum işbirliğini sağlayarak çocuklarımıza gereken destek eğitimi vermektir.

Eğitimde Amaçlar
  • Özel gereksinimli bireyin sosyal hayata entegrasyonunu sağlama,
  • Özel gereksinimli bireyin bağımsız yaşam becerilerini kazanmasını sağlama,
  • Özel gereksinimli bireyin akademik bilgi ve becerilerini en üst düzeye getirme,
  • Okula devam eden çocukların eğitim sürecini takip ederek desteklemek,
  • Üstün özellikleri olan özel gereksinimli bireylerin yetenekleri doğrultusunda kapasitelerini en üst düzeye çıkarma çalışmaları,
  • Yetersizliğin engele dönüşmesini önleme,
  • Bağımsız üretici bireyler olmasını destekleyecek becerilerle donatma,

Kurumumuza ilk defa başvuruda bulunan öğrenci, özel eğitim öğretmeni ve psikologumuzla birlikte ilk performans değerlendirmesinin yapılabilmesi için değerlendirme sınıfına alınmaktadır. Değerlendirme sonucu ve öğrencinin özel eğitime ihtiyacı olup olmadığı aileye bildirilmektedir.

Öğrencinin dosyası açılmakta ve iki hafta boyunca tüm gelişim alanlarında değerlendirme yapılarak performans düzeyi belirlenmektedir.

Belirlenen performans düzeyine göre eğitim koordinatörünün kontrolünde oluşturulan altı aylık bireyselleştirilmiş eğitim programı aile ile paylaşılmakta, ailenin de öncelikleri göz önüne bulundurularak hazırlanan programın bir örneği aileye verilmektedir.

Öğrencilerimizin aylık gelişim raporları ay sonunda ailelere gönderilmektedir.

Bireysel Eğitim Programı ekibi ile her öğrencinin bireysel eğitim programları altı ayda bir gözden geçirilmekte ve aile ile ayda bir görüşme yaparak ilerleme süreci değerlendirilmektedir.

Aile zaman zaman sınıf ortamına dâhil edilerek uygun yönergelerin nasıl verildiği gösterilir ve evde yapılacak çalışmalara model olunur.

Okula devam eden çocuklar da okul görüşmeleri yapılmakta ve sınıf öğretmenleri ile birlikte hareket edilerek, öğretmenlere gereken destek sunulmaktadır.

Aile Eğitiminde Amaçlar
  • Ailenin, çocuğun özel durumunu kabullenmesini kolaylaştırıcı çalışmalar,
  • Ailenin, eğitime aktif olarak katılma yollarının öğretilmesi,
  • Özel bir çocuğa sahip bir ailenin yasal haklarının sorumluklarının öğretilmesi,
  • Psikolog rehberliğinde gizlilik ilkesi gözetilerek ailelere danışmanlık hizmetinin verilmesi,
  • Aileler arası paylaşım ve dayanışmayı güçlendirici grup çalışmaları yapılması.